Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

 

I. Általános rendelkezések

Ezek az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a cseh Polgári Törvénykönyvről szóló 89/2012. sz. törvény (a továbbiakban: „Ptk.”) 1751. és azt követő szakaszai alapján kerültek kiadásra.


(a továbbiakban: „Eladó”)

 

  1. A jelen ÁSZF szabályozzák az eladó és azon természetes személy kölcsönös jogait és kötelezettségeit, aki a www.enportrem.hu című weboldalon elérhető webes felület segítségével található webes interfészen (a továbbiakban: „Webáruház”) keresztül fogyasztói vagy vállalkozási tevékenységén kívül, illetve vállalkozási tevékenységén belül adásvételi szerződést köt (a továbbiakban: „Vásárló”).
  2. A szerződési feltételek rendelkezései az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Az adásvételi szerződésben foglalt bármely eltérő rendelkezés elsőbbséget élvez a jelen ÁSZF rendelkezéseivel szemben.
  3. A jelen ÁSZF és az adásvételi szerződés cseh nyelven kerül megkötésre.

II.

Tájékoztatás az árukról és az árakról

  1. Az árucikkekre vonatkozó információk, beleértve az egyes árucikkek árait és főbb jellemzőit, az online webáruház katalógusában találhatók. Az áruk árai tartalmazzák az áfát, beleértve a törvényes díjakat is, és az áruk visszaküldésének költségeit, ha azok jellegüknél fogva nem küldhetők vissza normál postai úton. Az áruk árai az online webáruházban való megjelenésük idejére érvényesek. Ez a rendelkezés nem zárja ki az egyedileg megállapított feltételek szerinti adásvételi szerződés megkötését.
  2. A webáruház katalógusában elhelyezett áruk minden bemutatása és az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni ezen áruk tekintetében.
  3. Az áruk csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségekről szóló információk a webáruházban vannak feltüntetve.
  4. Az áru vételárára vonatkozó esetleges kedvezmények nem kombinálhatók egymással, kivéve, ha az eladó és a vevő között más megállapodás született.

III.

Megrendelés és az adásvételi szerződés megkötése

  1. Az adásvételi szerződés megkötésével kapcsolatban a vásárlónál a távoli kommunikációs eszközök használata során felmerülő költségek (internetkapcsolat költségei, telefonhívások költségei) a vásárlót terhelik. Ezek a költségek nem térnek el az alapdíjtól.
  2. A vásárló az árut a következő módon rendeli meg:
  • a felhasználói fiókján keresztül, ha az online webáruházban adott le rendelést,
  • a megrendelőlap regisztráció nélküli kitöltésével.

 

      3. A megrendelés leadásakor a vásárló választja ki az árut, a tételek számát, a fizetési módot és a szállítási módot.

  1. A megrendelés elküldése előtt a vásárlónak lehetősége van ellenőrizni és módosítani a megrendelésben megadott adatokat. A vásárló a megrendelést az eladónak az A megrendelésben megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti részre kattintva küldi el. A megrendelés érvényességének feltétele, hogy a megrendelőlapon minden kötelező adatot kitöltött, és hogy elolvasta a jelen általános szerződési feltételeket.
  2. Az eladó a megrendelés beérkezését követően haladéktalanul visszaigazolást küld a vásárlónak a megrendelés beérkezéséről a vásárló által a megrendeléskor megadott e-mail címre. Ez a visszaigazolás automatikus, és nem minősül szerződéskötésnek. A visszaigazoláshoz csatolni kell az eladó aktuális általános szerződési feltételeit. A megrendelés beérkezéséről szóló értesítés a vásárló e-mail címére érkezik. A megrendelés beérkezését követően az eladó visszaigazolást küld a vásárlónak a megrendelés elfogadásáról a vásárló által a megrendelés leadásakor megadott e-mail címre. Ez a visszaigazolás a szerződés megkötésének minősül. A visszaigazoláshoz csatoljuk az eladó aktuális általános szerződési feltételeit. Az adásvételi szerződés az eladó által a vásárló e-mail címére küldött megrendelés visszaigazolásával jön létre.
  3. Abban az esetben, ha a megrendelésben meghatározott bármelyik követelmény nem teljesíthető, az eladó a vásárló e-mail címére módosított ajánlatot küld. A módosított ajánlatot az adásvételi szerződés új ajánlatának kell tekinteni, és az adásvételi szerződés ebben az esetben azzal jön létre, hogy a vásárló megerősíti az ajánlat elfogadását az eladó jelen ÁSZF-ben megadott e-mail címére.
  4. Az eladó által elfogadott összes megrendelés. A vásárló a megrendelést a szállítás időpontjáig lemondhatja. Ebben az esetben a vásárlónak az eladónál a megrendelés eddigi feldolgozásával kapcsolatban felmerült költségek arányos része kerül felszámításra. A vásárló a megrendelést a jelen ÁSZF-ben meghatározott telefonszámon vagy az eladó e-mail címén lemondhatja.
  5. Abban az esetben, ha az eladó részéről nyilvánvaló technikai hiba történik az áruk árának az online webáruházban vagy a rendelési folyamat során történő feltüntetésében, az eladó nem köteles az árut ezen a nyilvánvalóan hibás áron szállítani a vásárlónak. A módosított ajánlatot az adásvételi szerződés új ajánlatának kell tekinteni, és az adásvételi szerződés ilyen esetben a vásárló által az eladó e-mail címére küldött átvételi visszaigazolással jön létre.

IV.

Felhasználói fiók

  1. A vásárlónak a webáruházban történt regisztrációja alapján a vásárló hozzáférhet a felhasználói fiókjához. A vásárló a felhasználói fiókjából rendelhet árut. A vásárló regisztráció nélkül is rendelhet árut.
  2. A felhasználói fiókban történő regisztráció és az árubeszerzés során a vásárló köteles minden adatot helyesen és a valóságnak megfelelően megadni. A vásárló köteles a felhasználói fiókban megadott adatokat frissíteni, ha azok megváltoznak. A vásárló által a felhasználói fiókban és az árubeszerzéskor megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti.
  3. A vásárlói fiókhoz való hozzáférés felhasználónévvel és jelszóval biztosított. A vásárló köteles az felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges adatok titkosságát megőrizni. Az eladó nem vállal felelősséget az felhasználói fiókkal való visszaélésért harmadik személyek által.
  4. A vásárló nem jogosult arra, hogy harmadik személyeknek engedélyezze a felhasználói fiók használatát.
  5. Az eladó jogosult a felhasználói fiókot törölni, különösen, ha a vásárló már nem használja a felhasználói fiókját, vagy ha a vásárló megszegi az adásvételi szerződésből vagy a jelen ÁSZF-ben foglalt kötelezettségeit.
  6. A vásárló tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem feltétlenül áll folyamatosan rendelkezésre, különösen az eladó hardver- és szoftverberendezéseinek szükséges karbantartása vagy harmadik felek hardver- és szoftverberendezéseinek szükséges karbantartása miatt.

V.

Fizetési feltételek és áruszállítás

  1. A vásárló az áru árát és az áru szállításával kapcsolatos költségeket az adásvételi szerződés szerint a következő módokon fizetheti ki: online fizetés, online banki átutalás, klasszikus banki átutalás.
  2. Amennyiben a vásárló az eladótól egyedi árut rendel, az eladó az áru teljes vételárának megfelelő összegben történő előre történő kifizetését kéri. Ha ezt az árat a vásárló a megrendelés létrehozásától számított 14 napon belül nem fizeti ki, a megrendelést az eladó automatikusan törli.
  3. A vásárló a vételárral együtt köteles az áru csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségeket is megfizetni az eladónak a megállapodás szerinti összegben. Hacsak az alábbiakban kifejezetten másként nem szerepel, a vételár tartalmazza az áru kiszállításával kapcsolatos költségeket is.
  4. Nem készpénzes fizetés esetén a vásárló vételár fizetési kötelezettsége akkor teljesül, amikor a vonatkozó összeg az eladó bankszámláján jóváírásra kerül.
  5. Az eladó nem követel a vásárlótól előleget vagy más hasonló jellegű előlegfizetést. A vételárnak az áru szállítása előtti megfizetése nem minősül előlegnek.
  6. Az adásvételi nyilvántartásról szóló törvény szerint az eladó köteles nyugtát kiállítani a vásárlónak. Ezzel egyidejűleg köteles a beérkezett értékesítést az adóhatóságnál online, technikai hiba esetén legkésőbb 48 órán belül regisztrálni.
  7. Az árut a vásárlónak kézbesítik:
  • a vásárló által a megrendelésben megadott címre.

 8. A szállítási mód kiválasztása a rendelési folyamat során történik.

 9. Az áru szállítási módtól és az áru átvételétől függő szállítási költséget a vásárló megrendelésében és a megrendelésnek az eladó általi visszaigazolásában található. Abban az esetben, ha a szállítási mód a vásárló külön kérésére van megbeszélve, a vásárló viseli a kockázatot és az ezzel a szállítási móddal kapcsolatos esetleges többletköltségeket.

10. Ha az eladó az adásvételi szerződés alapján köteles az árut a vásárló által a megrendelésben megadott helyre szállítani, a vásárló köteles az árut a szállításkor átvenni. Abban az esetben, ha a vásárló részéről felmerülő okok miatt az árut ismételten el kell szállítani, a vásárló köteles megfizetni az áru ismételt szállításával kapcsolatos költségeket.

11. Az áru fuvarozótól történő átvételekor a vásárló köteles ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és esetleges hiba esetén haladéktalanul értesíteni a fuvarozót. A csomagolás sérülése esetén, amely a szállítmányba való illetéktelen behatolásra utal, a vásárló nem veheti át a szállítmányt a fuvarozótól.

12. Az eladó köteles a vásárló részére adóigazolást - számlát kiállítani. Az adóigazolást a vásárló e-mail címére van elküldve.

13. A vásárló az áru tulajdonjogát az áru teljes vételárának a szállítási költségekkel együtt történő kifizetésével, de nem az áru átvételét megelőzően szerzi meg.

14. A felelősség az áru véletlen megsemmisüléséért, sérüléséért vagy elvesztéséért az áru átvételének pillanatában, vagy abban a pillanatban száll át a vásárlóra, amikor a vásárló köteles lett volna az árut átvenni, de ezt az adásvételi szerződés megszegésével elmulasztotta.

VI.

  1. Az a vásárló, aki az üzleti tevékenységén kívül, fogyasztóként kötött adásvételi szerződést, jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
  2. Az elállási határidő 14 nap
  • az áru átvételének időpontjától számítva,
  • az utolsó áruszállítás átvételének napjától, ha a szerződés tárgya többféle áru vagy több részből álló áru szállítása,
  • az első áruszállítás átvételének időpontjától, ha a szerződés tárgya rendszeresen ismétlődő áruszállítás.

3.1 Az eladó tájékoztatja és a vásárló tudomásul veszi, hogy a cseh Ptk. 1837. szakasza alapján nem lehet elállni a szerződéstől, különösen, hogy a vásárló nem állhat el olyan szerződéstől, amelynek tárgya a vásárló kívánságának megfelelően módosított áru vásárlása (ez nem érinti a vásárlónak az eladónak a módosított áru hibájáért való felelőssége alapján fennálló jogait).

 3.2 A vásárló többek között nem állhat el az adásvételi szerződéstől

  • a szolgáltatásnyújtástól, ha azt az elállási határidő lejárta előtt az eladó előzetes kifejezett hozzájárulásával végezték el, és az eladó a szerződés megkötése előtt tájékoztatta a vásárlót arról, hogy ilyen esetben nincs joga elállni a szerződéstől,
  • olyan áruk szállítása vagy szolgáltatások nyújtása esetében, amelyek ára az eladó akaratától független pénzügyi piaci ingadozásoktól függ, és amelyek az elállási határidő alatt következhetnek be,
  • olyan áruk szállítása esetében, amelyeket a vásárló kívánságaihoz igazítottak vagy a vásárló számára alakítottak át,
  • romlandó áruk és olyan áruk szállításától, amelyeket a szállítást követően visszafordíthatatlanul összekevertek más árukkal,
  • olyan lezárt csomagolású áruk szállításától, amelyeket a vásárló kivett a csomagolásból, és higiéniai okokból nem lehet visszaküldeni,
  • hang- vagy képfelvétel vagy számítógépes program szállításától, ha az eredeti csomagolás megsérült,
  • újságok, folyóiratok vagy magazinok szállításától,
  • digitális tartalom szállításától, kivéve, ha azt kézzelfogható adathordozón szállították, és a vásárló előzetes kifejezett beleegyezésével az elállási határidő lejárta előtt szállították, és az eladó a szerződés megkötése előtt tájékoztatta a vásárlót arról, hogy ilyen esetben nincs elállási joga,
  • a cseh Ptk. 1837. cikkében említett egyéb esetekben.

 

4. Az elállási határidő betartása érdekében a vásárlónak az elállási határidőn belül elállási nyilatkozatot kell küldenie.

5. Az adásvételi szerződéstől való elálláshoz a vásárló az eladó által rendelkezésre bocsátott elállási nyilatkozatmintát használhatja. A vásárlónak az elállási nyilatkozatot az eladó jelen ÁSZF-ben megadott e-mail címére vagy kézbesítési címére kell elküldenie. Az eladó haladéktalanul visszaigazolja a nyomtatvány kézhezvételét a vásárlónak.

6. A szerződéstől elállt vásárló köteles az elállástól számított 14 napon belül az árut az eladónak visszaküldeni. A vásárló viseli az áru eladónak történő visszaküldésével kapcsolatos költségeket, még akkor is, ha az áru jellegéből adódóan nem küldhető vissza normál postai úton.

7. Ha a vásárló eláll a szerződéstől, az eladó köteles haladéktalanul, de legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül megtéríteni a vásárlónak az eladó által a vásárlótól kapott pénzösszeg (beleértve a szállítási költséget is) és az eladónak a terméknek a vásárló kívánságai szerinti elkészítésével kapcsolatban felmerült költségei közötti különbözetet. Az eladó a vásárlónak a kapott pénzösszeget ugyanilyen módon téríti vissza. Egyéb módon csak akkor, ha a vásárló beleegyezik, és nem merülnek fel többletköltségek.

8. Ha a vásárló az eladó által felajánlott legolcsóbb szállítási módtól eltérő szállítási módot választott, az eladó köteles a vásárlónak az áru szállítási költségét a felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegben visszatéríteni.

9. Ha a vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó nem köteles a kapott pénzösszeget a vásárlónak visszafizetni, mielőtt a vásárló átadja neki az árut, vagy bizonyítja, hogy az árut elküldte az eladónak.

VII.

Hibás teljesítésből eredő jogok

  1. Az eladó felelős a vásárlóval szemben azért, hogy az áru az átvételkor hibátlan legyen. Az eladó különösen felel a vásárlóval szemben azért, hogy az áru átvételének időpontjában a vásárló átvette az árut:
  • az áru rendelkezik a felek között megállapodott tulajdonságokkal, megállapodás hiányában pedig az eladó vagy a gyártó által leírt, illetve a vásárló által az áru jellegére tekintettel és az általuk végzett reklám alapján elvárt tulajdonságokkal,
  • az áru alkalmas arra a célra, amelyre az eladó állítása szerint használni kívánják, vagy amelyre az ilyen jellegű árukat általában használják,
  • az áru minőségében vagy kivitelezésében megfelel az elfogadott mintának vagy mintadarabnak, ha a minőséget vagy kivitelezést az elfogadott minta vagy mintadarab alapján határozták meg,
  • az áru megfelelő mennyiségben és méretben van, és az áru megfelel a jogszabályi követelményeknek.

 

       2. Az eladót a hibás teljesítésből eredő kötelezettségek legalább olyan mértékben terhelik, amilyen mértékben a hibás teljesítésből eredő kötelezettségek fennállnak. A vásárló egyébként jogosult a fogyasztási cikkekben előforduló hiba esetén az átvételtől számított huszonnégy hónapon belül élni a hiba jogával.

3. Ha az eladott árun, annak csomagolásán, az árut kísérő használati utasításban vagy a reklámban más jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően feltüntetik azt az időtartamot, amely alatt az áru használható, a minőségi garanciára vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. A minőségi garanciával az eladó vállalja, hogy az áru egy bizonyos ideig megfelel a szokásos rendeltetésének, illetve megőrzi szokásos tulajdonságait. Ha a vásárló jogosan vádolja az eladót az áru hibájával, a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlására nyitva álló határidő és a jótállási idő nem jár le arra az időszakra, amely alatt a vásárló a hibás árut nem használhatja.

4.A feltételek előző bekezdésében említett rendelkezések nem vonatkoznak az alacsonyabb áron értékesített áruk esetében arra a hibára, amelyért az alacsonyabb árat kikötötték, az áru szokásos használatból eredő elhasználódására, használt áruk esetében arra a hibára, amely megfelel annak a használati vagy elhasználódási szintnek, amellyel az áru a vásárló általi átvételkor rendelkezett, vagy ha ez az áru jellegéből következik. A vásárlót nem illeti meg a hibás teljesítés joga, ha az áru átvétele előtt tudta, hogy az áru hibás, vagy ha a vásárló maga okozta a hibát.

5. Hiba esetén a vásárló reklamációt nyújthat be az eladóhoz, és követelheti a következőket

  • új árura való cserét,
  • az áru kijavítását,
  • ésszerű árengedményt a vételárból,

6. A vásárlónak joga van elállni a szerződéstől,

  • ha az áru lényeges hibával rendelkezik,
  • ha a javítást követően a hiba vagy hibák megismétlődése miatt az árut nem tudja megfelelően használni,
  • az áru többszörös hibája esetén.

7. A jelentős szerződésszegés olyan szerződésszegés, amelyről a szerződést megszegő fél már a szerződéskötéskor tudott vagy tudnia kellett, hogy a másik fél nem kötötte volna meg a szerződést, ha előre látta volna a szerződésszegést.

8. A nem jelentős szerződésszegést jelentő hiba esetén (függetlenül attól, hogy a hiba orvosolható vagy nem orvosolható) a vásárló jogosult a hiba kijavítására vagy a vételárból ésszerű árengedményre.

9. Ha a kijavítható hiba a javítást követően ismételten jelentkezik (általában a harmadik reklamáció ugyanarra a hibára vonatkozóan, vagy a negyedik különböző hibákra vonatkozóan), vagy az árun nagyobb számú hiba van (általában legalább három hiba egyszerre), a vásárlónak joga van a vételárból árengedményt követelni, az árut kicserélni vagy a szerződéstől elállni.

10. A vásárló az igényérvényesítés során köteles közölni az eladóval, hogy milyen jogot választott. A választás megváltoztatása az eladó hozzájárulása nélkül csak akkor lehetséges, ha a vásárló olyan hiba kijavítását kérte, amely javíthatatlannak bizonyul. Ha a vásárló nem választja ki időben a lényeges szerződésszegésből eredő jogát, ugyanazok a jogok illetik meg, mint a nem lényeges szerződésszegés esetén.

11. Ha az áru kijavítása vagy kicserélése nem lehetséges, a vásárló a szerződéstől való elálláskor a vételár teljes visszatérítését követelheti.

12. Ha az eladó bizonyítja, hogy a vásárló az áru hibájáról az átvétel előtt tudott, vagy azt maga okozta, az eladó nem köteles a vásárló követelését kielégíteni.

13. A vásárló nem tarthat igényt az árengedményes árura azon okból, amiért az árut árengedményt kapott.

14. Az eladó köteles a reklamációt bármely olyan telephelyen elfogadni, ahol a reklamáció elfogadható, vagy akár a székhelyen vagy a telephelyen is. Az eladó köteles a vásárlónak írásbeli igazolást adni arról, hogy a vásárló mikor élt a jogával, mi a reklamáció tartalma és a reklamáció rendezésének milyen módját kéri a vásárló, valamint igazolást a reklamáció rendezésének időpontjáról és módjáról, beleértve a javítás és annak időtartamának igazolását, vagy a reklamáció elutasításának írásbeli indoklását.

15. Az eladó vagy az eladó által megbízott alkalmazott 5 munkanapon belül, összetett esetekben 10 munkanapon belül dönt a panaszról. Ez a határidő nem tartalmazza a termék vagy szolgáltatás típusának megfelelő időt, amely a hiba szakszerű értékeléséhez szükséges. A reklamációt, beleértve a hiba elhárítását is, haladéktalanul, a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül kell rendezni, kivéve, ha az eladó és a vásárló hosszabb határidőben állapodik meg. Ezen határidő hiábavaló eltelte lényeges szerződésszegésnek minősül, és a vásárlónak joga van elállni az adásvételi szerződéstől. A reklamáció időpontjának az a pillanat tekintendő, amikor a vásárló akaratnyilvánítása (a hibás teljesítésből eredő jog gyakorlása) az eladóhoz eljut.

16. Az eladó írásban tájékoztatja a vásárlót az igényérvényesítés eredményéről.

17. A hibás teljesítés joga nem illeti meg a vásárlót, ha a vásárló a dolog átvétele előtt tudta, hogy a dolog hibás, vagy ha a vásárló maga okozta a hibát.

18. Jogos követelés esetén a vásárló jogosult a követeléssel kapcsolatban felmerült ésszerű költségek megtérítésére. A vásárló ezt a jogot a jótállási idő lejártát követő egy hónapon belül követelheti az eladótól, ellenkező esetben a bíróság nem adhat helyt neki.

19. A vásárló maga dönti el, hogy milyen módon nyújtja be a reklamációt.

20. A szerződő felek jogaira és kötelezettségeire a hibás teljesítésből eredő jogok tekintetében a cseh Ptk. 1914-1925., 2099-2117. és 2161-2174. szakaszai, valamint a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992. sz. törvény (Coll.) az irányadó.

VIII.

Szállítás

  1. A felek minden írásbeli levelezést elektronikus levélben is eljuttathatnak egymáshoz.
  2. A vásárló a levelezést az eladónak a jelen ÁSZF-ben megadott e-mail címre kézbesíti. Az eladó a levelezést a vásárlónak a vásárló felhasználói fiókjában vagy megrendelésében megadott e-mail címre kézbesíti.

IX.

Személyes adatok

  1. A vásárló által az eladóval való együttműködés során megadott minden információ bizalmas, és azt bizalmasan kell kezelni. Amennyiben a vásárló nem ad írásos engedélyt az eladónak, az eladó a vásárló adatait a szerződés szerinti teljesítésen kívül semmilyen más módon nem használja fel, kivéve az e-mail címet, amelyre kereskedelmi közleményeket küldhet, mivel ezt a gyakorlatot a törvény lehetővé teszi, kivéve, ha ezt kifejezetten megtagadja. Ezek a közlemények csak hasonló vagy kapcsolódó árukra vonatkozhatnak, és bármikor lemondhatóak egyszerű eszközökkel (levél, e-mail küldésével vagy a kereskedelmi közleményekben található linkre kattintva). Az e-mail címet e célból a felek közötti utolsó szerződés megkötését követő 3 évig megőrzik.
  2. Az adatvédelemmel kapcsolatos részletesebb információkért kérjük, olvassa el az Adatvédelmi szabályzatot.

IX.

Peren kívüli vitarendezés

  1. Az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésére a Cseh Kereskedelmi Felügyelet (Česká obchodní inspekce) illetékes, amelynek székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prague 2, azonosító száma: 000 20 869, internetes címe: https://adr.coi.cz/cs . Az eladó és a vásárló közötti, az adásvételi szerződésből eredő viták rendezésére a http://ec.europa.eu/consumers/odr címen található online vitarendezési platform használható.
  2. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet) szerinti kapcsolattartó a Cseh Köztársaság Európai Fogyasztói Központja, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prague 2, internetes címe: http://www.evropskyspotrebitel.cz.
  3. Az eladó kereskedelmi engedély alapján jogosult árukat értékesíteni. A kereskedelmi ellenőrzést saját hatáskörében az illetékes kereskedelmi engedélyező hatóság végzi. A cseh Kereskedelmi Ellenőrzési Hatóság többek között a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992. sz. törvénynek való megfelelést felügyeli meghatározott keretek között.

X.

Záró rendelkezések

  1. Az eladó és a vásárló közötti minden szerződésre a Cseh Köztársaság joga az irányadó. Amennyiben az adásvételi szerződés által létrehozott kapcsolat nemzetközi elemet tartalmaz, a felek megállapodnak abban, hogy a kapcsolatra a Cseh Köztársaság joga az irányadó. Ez nem érinti a fogyasztó általánosan kötelező jogszabályok szerinti jogait.
  2. Az eladót a vásárlóval szemben nem kötik a cseh Ptk. 1826. § (1) bekezdésének e) pontja szerinti magatartási kódexek.
  3. Az eladó weboldalának minden joga, különösen a tartalom szerzői jogai, beleértve az oldal elrendezését, a fényképeket, filmeket, grafikákat, védjegyeket, logókat és egyéb tartalmakat és elemeket, az eladót illetik. Tilos a honlapot vagy annak bármely részét az eladó hozzájárulása nélkül másolni, módosítani vagy más módon felhasználni.
  4. Az eladó nem vállal felelősséget az online webáruházban harmadik fél által történő beavatkozásból vagy annak rendeltetésellenes használatából eredő hibákért. A vásárló nem alkalmazhat olyan eljárásokat, amelyek negatív hatással lehetnek a webáruház működésére, és nem végezhet olyan tevékenységet, amely lehetővé teszi számára vagy harmadik személyeknek, hogy beavatkozzanak a webáruházat alkotó szoftverekbe vagy egyéb összetevőkbe, vagy azokat jogosulatlanul használják, illetve a webáruházat vagy annak részeit vagy szoftverét a céljával vagy szándékával ellentétes módon használják.
  5. A vásárló ezúton vállalja a körülmények megváltozásának kockázatát a cseh Ptk. 1765. § (2) bekezdése értelmében.
  6. Az adásvételi szerződést, beleértve az ÁSZF-et is, az eladó elektronikus formában archiválja, és nem hozzáférhető.
  7. Az eladó jogosult az ÁSZF szövegét megváltoztatni vagy kiegészíteni. Ez a rendelkezés nem érinti a feltételek korábbi változatának érvényessége alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.

 

 Ezek az Általános Szerződési Feltételek 2024.1.1-én lépnek hatályba.